جاذبه های گردشگری داخلی

کشتی یونانی

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش که احتمالا نام آن زیاد به گوشتان خورده، کشتی یونانی است. این کشتی نزدیک به 60 سال در جزیره زیبای کیش به گل نشسته و از آن موقع تا به امروز به یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های دیدنی این جزیره تبدیل شده و سالانه افراد زیادی  برای تماشای آن به کیش سفر می‌کنند. این کشتی همانطور که از نامش پیداست برای کشور یونان بود و با مقدار زیادی از ذخایر نفت در جزیره ماند و دیگر هیچ وقت به کشور خود برنگشت.

در ادامه مقاله همراه گردشی تاپ باشید تا شما را بیشتر با این کشتی مرموز آشنا کنیم.

آشنایی با کشتی یونانی

معرفی کشتی یونانی کیش
منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: A Karimi)

کشتی یونانی با نام کولا اف در پارک ساحلی غروب در جزیره کیش قرار دارد. این کشتی یونانی 56 سال است که در آب‌های خلیج فارس به گل نشسته و فعالیتش به پایان رسیده و هرروز بیشتر از روز قبل فرسایش می‌یابد. تماشای این کشتی عظیم‌الجثه می‌تواند بسیار جالب باشد و به یکی از خاص‌ترین بازدیدهای شما در جزیره کیش تبدیل شود.

شما می‌توانید علاوه بر بازدید از کشتی، از امکانات تفریحی و رفاهی این پارک ساحلی استفاده کنید و بازدید خود را از این منطقه لذت‌بخش‌تر به پایان برسانید.

تاریخچه کشتی یونانی

تاریخچه کشتی یونانی
منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mohammad Erfanian)

کشتی یونانی در سال  1322 در کشور اسکاتلند توسط شرکت ویلیام همیلتون ساخته شد. وزن کشتی حدود 7061 تن و ارتفاع آن 136 متر است. این کشتی باری در طول عمر خود فراز و نشیب‌های زیادی داشته و چندین بار به مالکین و کشورهای مختلف فروخته شد. برای اولین بار در سال 1325 کشتی یونانی توسط وزارت حمل و نقل لندن خریداری و به نام امپار ترومپت نامگذاری شد. در سال 1328، شرکت کشتی بخار چارنت لیورپول آن را از لندن خرید و به نچرالیست تغییر نام داد.

در سال 1341 کشتی نچرالیست به ایرانیان ساکن لندن فروخته شد و آن‌ها نام کوروش پارسی را بر روی آن نهادند. اما پس از مدتی در سال 1343 این کشتی توسط شرکت کشتی‌رانی ایران در خرمشهر خریداری شد و این شرکت نام همدان را بر روی این کشتی قرار داد. برای آخرین بار در سال 1344 این کشتی غول‌پیکر به دو تاجر یونانی به نام‌های «پی فرانگولیس» و «ای آی کلیافز» فروخته شد که این دو شخص نام کشتی را به کولا اف تغییر دادند.

در یک روز تابستانی در سال 1345 کشتی یونانی در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و دیگر هیچ‌وقت به کشور خود باز نگشت. علت به گل نشستن کشتی در نواحی ساحل اشتباهات محاسباتی کاپیتان و عمق کم ناحیه ساحل بود که خدمه و کارکنان کشتی مجبور به ترک و تخلیه بار آن که ذخایر نفت نیز بود شدند.

با وجود تلاش‌های زیاد برای نجات کشتی از گل، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و کشتی در همان جا برای سالیان سال ماند و امروز به یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره تبدیل شد.

کشتی یونانی کجاست؟

کشتی یونانی کجاست؟
منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mohammad Erfanian)

این کشتی در نزدیکی روستای باغو کیش به گل نشسته است. کشتی یونانی در میدان غروب کیش در پارک ساحلی با همین نام واقع شده‌است. بهترین راه دسترسی به این مکان استفاده از تاکسی است. جالب است بدانید شما نمی‌توانید ماشین خودتان را به جزیره ببرید اما می‌توانید برای چند روزی که در این جزیره اقامت دارید، ماشینی اجاره کرده و از تجربه رانندگی در کنار دریای نیلگون خلیج فارس لذت ببرید. لوکیشن زیر شما را راحت تر به مقصدتان می‌رساند.

لوکیشن در بلد

امکانات تفریحی پارک ساحلی غروب

امکانات رفاهی پارک ساحلی غروب
منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: علیرضا بوستانچی)

مسئولان جزیره کیش با یک ایده بسیار عالی و کارآمد در کنار این کشتی، پارکی ساحلی با انواع تفریحات ساختند تا مسافران خاطرات به‌یاد ماندنی‌ای را برای خود رقم بزنند. مساحت پارک ساحلی غروب به 60 هزار مترمربع می‌رسد که شما می‌توانید اوقات خوشی را در اینجا سپری کنید. از جمله امکانات تفریحی و رفاهی این پارک می‌توان به دوچرخه سواری با کرایه کردن دوچرخه از دکه‌های مخصوص، شترسواری و اسب‌سواری در کنار دریا، رستوران‌ها با ارائه غذاهای دریایی و سنتی و کافی‌شاپ، اسکیت، آمفی تئاتر و غیره اشاره کرد.

مقصد بعدی کجاست؟

جاذبه های اطراف کشتی یونانی
منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Saeed M)

برای بازدید از تمام جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و رفاهی در کیش به چند روز زمان نیاز دارید و در این مدت می‌توانید در اقامتگاه‌ها و یا هتل‌های این جزیره اقامت کنید. کشتی یونانی تنها بخش کوچکی از مکان‌های دیدنی این جزیره است و هنوز کلی جای دیگر مانده است که دیدن آن‌ها را نباید از دست داد. ما لیستی از زیباترین مکان‌های دیدنی این شهر را برایتان آماده کرده‌ایم تا به راحتی به آنجا روید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

  • آکواریوم کیش (با فاصله 16.3 کیلومتری از کشتی یونانی قرار دارد.)
  • شهر تاریخی حریره (در فاصله 11.5 کیلومتری)
  • پارک آبی اوشن (فاصله: 8.7 کیلومتر)
  • باغ پرندگان (در فاصله 15.9 کیلومتر از کشتی یونانی)
  • شهر زیرزمینی کاریز (فاصله: 10.7 کیلومتر)

نکات بازدید از کشتی یونانی

نکات بازدید از کشتی یونانی
منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Saeed DastAmouz)
  • هزینه بازدید از این کشتی رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه ندارد. شما می‌توانید از دیگر امکانات رفاهی پارک ساحلی که در جوار کشتی قرار دارد استفاده کنید و به تفریح بپردازید.
  • شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز که می‌خواهید از این کشتی دیدن کنید.
  • بهترین زمان سفر به کیش و بازدید از کشتی یونانی فصل پاییز است. اگر رطوبت و گرمی هوا اذیتتان نمی‌کند می‌توانید فصل تابستان را انتخاب کنید چون در این فصل جزیره بسیار خلوت بوده و به آسانی می‌توانید از تمام جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید.
  • هنگام طلوع و غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی منظره‌ای بسیار حیرت‌آور شکل می‌گیرد که پیشنهاد می‌کنیم عکاسی از این لحظات را اصلا از دست ندهید.
  • به دلیل فرسایش زیاد کشتی و اثرات خطرناکی که می‌تواند داشته باشد، غواصی در کنار آن و بازدید از داخل کشتی ممنوع است.

سخن پایانی

کشتی یونانی با سرگذشتی که داشته داستان‌ها و اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته و امروز در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس آرام گرفته است. سالانه گردشگران زیادی به بازدید از این کشتی غول‌پیکر می‌پردازند و غروب خورشید را از دریا در کنار کشتی تماشا می‌کنند. شما هم اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این کشتی تاریخی دیدن کنید. اگر هم تجربه بازدید از آن را دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر کاربران گردشی تاپ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

کشتی یونانی کجاست؟

این کشتی خارق‌العاده در نزدیکی روستایی به نام باغو جا خوش کرده است.

این کشتی در چه سالی به گل نشسته است؟

این کشتی در سال 1345 در جزیره کیش به گل نشست و به ماجراجویی خود در میان اقیانوس‌ها و دریاها پایان داد.

هزینه بازدید از کشتی یونانی چقدر است؟

بازدید از این جاذبه رایگان است و هیچ نیازی به پرداخت هزینه برای خرید بلیط نیست.

ساعات بازدید از کشتی یونانی کیش کدامند؟

شما می‌توانید در تمام طول شبانه‌روز از این کشتی زیبا دیدن کنید.

ارتفاع و وزن کشتی یونانی چقدر است؟

این کشتی 7061 تن وزن دارد و ارتفاع آن به 136 متر می‌رسد.

ترتیب ستاره‌های امتیازدهی از راست به چپ می‌باشد.
0 / 5 میانگین امتیازات 4 تعداد کل امتیازات 1

رتبه صفحه شما:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا