اخبار گردشگری

بازدید 200 هزار نفر از موزه رامسر در نیمه اول سال

رئیس موزه شهدای رامسر از بازدید 200 هزار نفر از موزه رامسر در نیمه اول سال خبر داد و افزود 6 هزار نفر از این گردشگران، خارجی بودند.

محمد علی یزدان شناس در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح معرفی موزه شهدای رامسر گفت:

پردیس موزه‌ای رامسر باغ موزه‌ای است که در سال 1379 با نمایش موزه عمارت مرمر در باغی 6 هکتاری شروع به فعالیت کرد.

وی افزود:

در سال 1395 با توجه به توسعه موزه‌ای و گسترش بخش‌های مختلف نمایشی این مقدار به بیش از 12 هکتار افزایش داشته است، به گونه‌ای که امروز دارای 7 فضای نمایشی مجزاست که هر یک از آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

این مسئول درباره موزه عمارت مرمر تصریح کرد:

بنایی ساخته شده در سال 1316 است که در دوران پهلوی محل برگزاری اجلاس و کنفرانس‌هایی از جمله تشکیل کابینه جمشید آموزگار، برنامه پنجم توسعه امور مالی و انقلاب آموزشی کشور بود.

وی درباره موزه تخصصی عاج ایران گفت:

300 اثر ساخته شده از عاج فیل دارای تکنیک و ظرافتی کم نظیر با نقوشی اساطیری در بنایی به قدمت حدود یک قرن در آن به نمایش درآمده است.

وی درباره موزه آوندهای تاریخی گفت:

اولین موزه تخصصی ظروف در ایران است که آثار این موزه بر مبنای دو محتوای جنس و تکنیک به کار رفته در ساخت آوندهای (ظروف) تاریخی به نمایش در آمده است.

یزدان شناس درباره موزه مردم شناسی شمال ایران گفت:

این موزه مکانی برای آشنایی با زندگی اقوام بومی منطقه شمال ایران؛ معرف تاریخ، فرهنگ و تمدن آنان است.

یزدان شناس درباره نمایشگاه موزه‌ای گفت:

این مکان محل برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای موزه و نمایش آثار گلچین شده و شاخص گنجینه‌های ارزشمند گروه موزه‌های دفینه و باغ‌موزه گیاه شناسی با وسعت 12 هکتار است که بیش از هزار و 800 گونه نادر و منحصر به فرد گیاهی از ادوار مختلف را در خود جای داده است.

وی برنامه‌های در دست اجرای این مجموعه مدیریتی را برگزاری همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی، هنری و ادبی با حضور فرهیختگان هنر و ادب و اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت:

ایجاد بستر مناسب برای آشنایی و بهره مندی علمی و فرهنگی کودکان و نوجوانان جهت آشنایی با تاریخ، تمدن و هنر ایرانی اسلامی از طریق ایجاد مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی که در آن نسل امروز به تحقیق و پژوهش در زمینه حفظ، نگهداشت و مرمت آثار تاریخی بپردازند نیز از دیگر برنامه‌های این مرکز می‌باشد.

وی تصریح کرد:

این مرکز از ابتدای سال جاری میزبان بیش از 220 هزار گردشگر بوده است که از این میان 3000 گردشگر خارجی و مابقی هم میهنان عزیز ما بوده‌اند.

یزدان شناس گفت:

این مجموعه در راستای وظایف ذاتی خویش پذیرای بیش از 44 هزار نفر به صورت رایگان و همچنین بیش از 35 هزار نفر به صورت تخفیف بوده

ترتیب ستاره‌های امتیازدهی از راست به چپ می‌باشد.
0 / 5 میانگین امتیازات 0 تعداد کل امتیازات 0

رتبه صفحه شما:

منبع
مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا